Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Rymaniu

ul. Szkolna 2, 78-125 Rymań

 

Deklaracja dostępności

Oświadczenie w sprawie dostępności


Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Rymaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej BIP zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. poz. 848) oraz decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r. ustanawiającej wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego (Dz. Urz. UE L 256 z 12.10.2018, str. 103).

Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: https://spryman.naszbip.pl/


Data publikacji strony internetowej: 2017.10.04

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021.03.21


 

Status pod względem zgodności

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.


Treści niedostępne


Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:

  • po dokonaniu walidacji znaleziono ostrzeżenia dotyczące:

    • dotyczące użytych wpisów div

    • dotyczące użytych wpisu p

    • dotyczące użytych wpisu border

    • dotyczące atrybutów JavaScript

  • powyższe ostrzeżenia nie mają żadnego wpływu na komfort czy bezpieczeństwo korzystanie ze strony

     

Strona internetowa Szkoły Podstawowej jest w bardzo dużym stopniu zgodna z wytycznymi dla dostępności dla osób niepełnosprawnych. W przeprowadzonych testach uzyskuje ona wynik prawie 99% zgodności, a Szkoła Podstawowa dokłada wszelkich starań mających na celu polepszenia tego wyniku oraz wyeliminowania błędów czy ostrzeżeń. Strona wyświetla się i skaluje prawidłowo na przeglądarkach na komputerach/laptopach oraz urządzeniach mobilnych.


 

Dostępne są mechanizmy pozwalające na:

  • zwiększenie wyświetlanego tekstu

  • zmniejszenie wyświetlanego tekstu

  • przełączenie strony w tryb dla osób niedowidzących


 

Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia

2021.03.30

Oparto je na:

  • samoocenie i analizie przeprowadzonej przez wykonawcę strony,

  • wykorzystaniu walidatorów WWW

  • wykorzystaniu narzędzi do testowania ze zgodnością ze standardami WCAG 2.0

    https://wave.webaim.org/


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W celu zgłaszania organowi sektora publicznego nieprawidłowości w zakresie zgodności oraz występowania o informacje i treści wyłączone z zakresu ww. dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) uprzejmie prosimy o zgłoszenie problemu:

  • osobiście:

    w Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki, ul. Szkolna 2, 78-125 Rymań – w godzinach pracy Szkoły

  • telefonicznie: – 94 35 83 220

  • przez e-mail: sp@spryman.pl

  • przez ePUAP: Skrytka /zspryman/SkrytkaESP

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Henrykiem Gromkiem – dyrektorem szkoły, adres poczty elektronicznej: sp@spryman.pl, numer telefonu: 94 35 83 220. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Postępowanie odwoławcze

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna


 

Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki, ul. Szkolna 2, 78-125 Rymań

Do budynku prowadzą dwa wejścia. Wejście główne i wejście boczne (dla oddziałów przedszkolnych) znajduje się przy ul. Szkolnej. Budynek jest jednopiętrowy. Wejścia na parter nie są dostępne dla osób niepełnosprawnych. Przy szkole znajduje się hala sportowa, z wejściem głównym także na poziomie zerowym. Przy wejściu do hali sportowej znajduje się podjazd dla wózków.

W budynku szkolnym nie ma toalety dla osób poruszających się na wózkach, toaleta taka znajduje się w budynku hali sportowej.

W szkole nie ma wind. Sekretariat oraz gabinet dyrektora znajdują się na I piętrze.

Osobami oddelegowanymi do udzielenia informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.

Przed budynkiem brak jest miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i części pomieszczeń z wyłączeniem pomieszczeń pionu żywienia można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informuje się, że zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2017 r. poz. 1824) osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo do korzystania z usług pozwalających na komunikowanie się – osoba uprawniona, która zamierza skorzystać ze świadczenia, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w terminie co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych, w sekretariacie Szkoły Podstawowej w Rymaniu (I piętro, pokój 26).

Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form:

e-mail – sp@sryman.pl,

faxem – nr 94 33 83 220,

telefonicznie za pośrednictwem osoby słyszącej – nr 94 35 83 220,

drogą pocztową na adres – Szkoła Podstawowa, ul. Szkolna 2, 78-125 Rymań.

W zgłoszeniu należy określić sprawę do załatwienia, metodę komunikowania się i podać sposób przekazania informacji zwrotnej.

Informacje

Liczba wyświetleń: 192
Utworzono dnia: 07.10.2022

Historia publikacji

  • 04.11.2022 10:29, Jarosław Oleksiewicz
    Edycja strony: Deklaracja dostępności
  • 07.10.2022 20:11, Jarosław Oleksiewicz
    Dodanie strony: Deklaracja dostępności